نویسنده : علی نهیرات شنبه 27 آبان 1391, 06:21 ب.ظ


خوب گوش کن. می شنوی؟!
انگار از دور دست ها صدایی می رسد. صدایی محزون و غریب
نه...! انگار صدا آنقدرها هم دور نیست. همین نزدیکی هاست. خوب گوش کن ببین می شنوی چه می گوید؟

"من برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم"


این صدا چقدر آشناست. انگار که سالهای سال است هر شب و روز در گوشم زمزمه می شود و گویی که خوب صاحبش را می شناسم.

دوباره گوش کن. صدا نزدیک تر می شود. دقت کن ببین می شناسی صدا از کیست؟

"اگر دین جدم پیامبر(ص) جز با كشته شدن من استوار نمیشود، پس ای شمشیرها مرا دریابید"


نمی دانم. صدا برایم آشناست اما این حرفها را نمی فهمم. نمی شناسم این حرفها از کیست!

الله اکبر! برادر این صدای حسین(ع) است!

حسین؟ حسین کیست؟ كدام حسین را می گویی؟!

آهان، فهمیدم. همان حسین را میگویی که هر سال به بهانه محرمش، مشکی می پوشیم و صبح تا شب و شب تا سحر، سینه برایش می زنیم و عزاداری اش می کنیم.

همان که مداحان و مرثیه خوانان، حسین زهرا می خوانندش و از روضه ها و دردها و مصیبت هایش ناله سر میدهند.
همان که گفته اند با 72 تن از یارانش و با خاندان و اهل بیتش، در کربلا وارد شد و در برابر سپاه یزید ایستاد و جنگید و با لب تشنه شهید شد.

همان که... !
آری صدا را می شناسم. می گویند که حسین خیلی غریب بود. مظلوم و بی یار و یاور بود. الحق که چه سرگذشت تلخ و دردناکی داشت این حسین. باید سالهای سال برایش عزاداری کنیم و نوحه سر دهیم و سیه بپوشیم و بر سر و سینه زنیم. جانم به فدای حسین(ع) که پس از گذشت چهارده قرن هنوز هم مظلوم است!


به ادامه مطلب بروید ...



آری برادر. من این حسین را می گویم و اما این تمام حسین(ع) نیست.

حسینی که من می شناسم، تمام اینها که تو گفتی در وصفش درست است، اما اینها تعریف حقیقی حسین(ع) نیست.
حسینی که من شناختم، حسینی بود که نمی خواست بهانه عزا و گریه من و تو باشد. نمی خواست که هزار و چهارصد سال بعد، من و تو، تنها به فکر مصائب و دردها و غربت و تشنگی اش باشیم و گریه کنیم و بر سر بزنیم.

حسین(ع) به کربلا نرفت تا ما تمام سال غرق کبیره و صغیره باشیم اما ده روز ابتدای محرم، سیه پوش شویم و ناله کنان به خیابان بریزیم که یا حسین و یا الهی العفو ...

برادر، حسین(ع) به کربلا نرفت تا من و تو، بهانه ای داشته باشیم برای گریه کردن و اشک ریختن. نه اینکه گریه و اشک بر عزای حسینِ زهرا ناپسند باشد که والله اجر قطره قطره این اشکها را تنها خدا می داند و بس.

اما برادر؛
حسین(ع)، به کربلا رفت تا مبادا اسلام، آنگونه که معاویه ها و عمر و عاص ها و یزیدها و شمرها و عمر سعدها می خواهند، اسلام سازش و تسلیم، اسلام زر و زور و تزویر، اسلام سرمایه داری منهای عدالت، اسلام کاخ های مرمرین، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلام اسلام شیطانی شناخته شود.

حسین(ع)، با تمام اهل بیتش، با زن و فرزند و کوچک و بزرگش، و با بهترین یارانش (که سلام و درود خدا بر آنها باد) به کربلا رفت، تا اسلام حقیقی زنده بماند.

حسین(ع)، رفت تا اسلامی که برایش سنگ ها به دندان محمد(ص) خورد و خاکسترها بر سرش پاشیده شد و جگر حمزه ها برایش دریده شد زنده بماند.

حسین(ع)، رفت تا اسلامی که فاطمه(س) برای دفاع از حریم ولایتش، درب به پهلویش كوبیده شد و محسنش شهید شد، زنده بماند.

حسین(ع)، رفت تا بیست و پنج سال سکوت و خانه نشینی علی(ع) و سلام های بی جوابش، معنا و مفهوم بیابد.

حسین(ع)، به کربلا رفت تا درخت نرمش قهرمانانه و عزت مدارانه حسن(ع)، ثمر پیدا کند.

حسین(ع)، برای دفاع از اسلام عدالت خواه، اسلام استکبار ستیز، اسلام مستضعفین و محرومان و در یک کلام اسلام ناب، به کربلا رفت و چه دردناک به شهادت رسید.

برادر، حسینی که من می شناسم، برای اطاعت امر خدا ولو به قیمت ارباً اربا شدن علی اکبر(ع) و پرپر شدن علی اصغر(ع) و قطع الیمین شدن عباس(ع)، به کربلا رفت. من از حسینی دم می زنم که حاضر شد برای رضای خدا، تمام خاندانش به اسارت شقی ترین دشمنان خدا درآیند تا مبادا اسلام ناب محمد(ص)، اسلام ناب علی(ع) و فاطمه(س)، اسلام ناب حسن مجتبی(ع)، رنگی به جز حقیقت نگیرد.

به راستی حسین(ع) کیست؟ چگونه زیست؟ چگونه سخن گفت؟ چگونه جانش را در راه معشوق نثار کرد؟



او فقط رضای خدا را جست و جان خویش و اهل بیت خویش و اصحاب خویش را با خداوند معامله نمود. تحمل تشنگی و رنجهای عاشورا و اسارت اهل بیت او برای رضای رب العالمین بود تا مکتب و دینش زنده بماند تا جامعه گرفتار در ظلم آزاد گردد.

او خواست مسلمانانی که پیامبر و علی و فاطمه را فراموش کرده بودند دوباره برگرداند، او میخواست مردم اسیر و برده دنیا و خواهشهای نفسانی خویش نشوند، او یاد و خاطره معاد را زنده گردانید، او میخواست مکتب توحیدی لا اله الا الله باقی بماند، او میخواست بیت المال مسلمانان که در دست جنایتکاران افتاده بود و همه حیف و میل میشد به مسلمین بازگرداند، او میخواست دوباره قرآن همراه با فهم حقایق تلاوت گردد، او میخواست به انسانهای جهان بفهماند که دیندار واقعی باشند و هیچگاه در مقابل ظلم ستمگران سکوت نکنند و تنها در سایه ی آگاهی از دنیا و همنوعان خود بندگی خداوند را شایسته خویش بدانند.

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ ، نام او، یاد او، خاطره شگفت انگیز او و داستان شگرف كربلاى او، همه و همه در طول تاریخ براى همه نسل‏ها نیروبخش، حیات آفرین، پندآموز، امیدزا و انقلاب گستر است. به راستى كدامین ملت را میتوان سراغ گرفت كه با روح و خون حسین همگرایى كنند و به افتخارات معنوی آن نائل نشوند ؟ خون حسین، مایه حیات‏ بخشى است كه در گذر زمان بر كالبد ملت‏ها دمیده مى‏شود و آنها را به زندگى فرا مى‏خواند و حضرت سیدالشهدا(ع) زنده جاویدى است كه هر سال، دوباره شهید مى‏شود و همگان را به یارى جبهه حق زمان خود، دعوت مى‏كند و عظمت واقعه عاشورا و قهرمانانش را متجلی می سازد. باشد که با سیره و خلق وخوی او زندگیمان را رنگ الهی ببخشیم و به گونه ای دوستی با او و خاندانش را ابراز کنیم که چگونه زیستن، چگونه مردن، و آزادگی را از او درک نموده باشیم. چرا که شناخت هدف و سرلوحه قرار دادن آرمان های امام حسین(ع) سرآغاز درک آزادی و آزاد اندیشی است ...



با عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم؛ ماه خون و ایام شهادت حضرت اباعبدالله
الحسین (ع) و یاران وفادارش به تمامی شیعیان و دوستداران اهل بیت  و با این امید كه بتوانیم پیرو راستین و شایسته آن حضرت
باشیم و از معنویات و درسهای نهفته در این ماه عزیز استفاده لازم را ببریم.

محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشورا به پا شد


منبع : پرشین استار


در كتب روایی اهل سنت، روایات فراوانی در مورد فضایل اهل‌بیت (ع) وجود دارد كه درا دامه مطلب به 12 روایت كه در مورد فضیلت و عظمت امام حسین (ع) است، پرداخته می‌شود.


در كتب روایی اهل سنت، روایات فراوانی در مورد فضایل اهل‌بیت (ع) وجود دارد كه در اینجا به 12 روایت كه در مورد فضیلت و عظمت امام
حسین (ع) است، پرداخته می‌شود.


1. حسین (ع) سید جوانان اهل بهشت‏
پیامبر اكرم فرمود: «الْحَسَنُ وَ الْحُسَینُ سَیِّدا شَبابِ اهْلِ الْجَنَّةِ» و طبق نقلی دیگر فرمود: «وَ انّ حَسَنَاً وَ حُسَیْنَاً سَیِّدا شَبابِ اهْلِ الْجَنَّة» یعنی حسن و حسین دو آقای جوانان اهل بهشتند. ( سنن ابن ماجه، 1/56 ، الجامع الصغیر 1/7 و 152، صواعق 185 و 189، ترمذی 13/191و192، خصائص نسائی 48، مقتل خوارزمی 92)

2. حسین (ع) محبوب پیامبر اسلام (ص)
از روایات و تواریخ استفاده می شود كه پیامبر اسلام (ص) على، فاطمه و حسنین (ع) را از همه مردم و نزدیكان خود بیشتر دوست مى‏داشت و دوستى آنها یك دوستى ساده پدر نسبت به فرزند نبود بلكه ریشه آن بر علائق و مبانى عمیق فكری و روحی، و اتحاد و اتصال ناگسستنى معنوى استوار بود. چنانكه می فرمود: «حُسَیْنٌ مِنّى‏ وَ انَا مِنْ حُسَیْنٍ» (حسین از من است و من از حسین هستم)
همچنین در تعبیرات دیگری فرمود: «انَّهُمْ مِنّى‏ وَ انَا مِنْهُمْ» ایشان از من هستند، و من از ایشان هستم. و در جای دیگر فرمود: «انَا سِلْمٌ لِمَنْ سالَمْتُمْ، وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبْتُمْ» من در صلح و سازشم با هر كس كه با شما در صلح و سازش باشد، و در جنگ و نبردم با هركه با شما در جنگ باشد. ( ابن ماجه 1/65، سنن ترمذی 13/248)
ما وقتى این روایات را مطالعه مى‏كنیم و از شدت علاقه و دوستى پیامبر (ص) به امام حسین (ع) آگاه مى‏شویم، نباید فراموش كنیم كه گوینده این كلمات و الفاظ پیغمبر خدا (ص) است؛ یعنی كسى كه در دوران زندگانى خود با گزاف گویى و سخنان دور از حقیقت و مدح بیجا مبارزه داشت؛ به تعبیر دیگر گوینده این مطالب كسى است كه سخنان و كارهایش براى بشریت، حجت و شریعت است و آنچه فرموده ترجمان حقیقت است‏. و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی (نجم/3و4)
در جای دیگر پیغمبر اعظم (ص) در حق امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرمود: «اللَّهُمَّ انّى‏ احِبُّهُما فَاحِبَّهُما وَ احِّبَّ مَنْ یُحِبُّهُما» یعنى خدایا من آن دو را دوست مى‏دارم، پس آنها را دوست بدار، و هر كس را كه آنها را دوست مى‏دارد دوست بدار. (الاستیعاب 1/376 )
همچنین نقل كرده‏اند كه پیامبر اكرم (ص) مى‏فرمود: «احَبُّ اهْلِ بَیْتى‏ الَىَّ الْحَسَنُ وَ الحُسَیْنُ» یعنی محبوبترین اهل بیتم نزد من حسن و حسین اند. ( ترمذی 13/194، مصابیح السنة 2/281 )

3- حسین (ع) ریحانه پیغمبر (ص)
پیغمبر اعظم (ص) فرمود: «انَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ هُما رَیْحانَتاىَ مِنَ الدُّنْیا» حسن و حسین دو ریحانه من از دنیا هستند.
در بعضى دیگر از روایات وارد شده كه فرمود: «الْوَلَدُ رَیْحانَةٌ وَ رَیْحانَتىّ الحَسَنُ وَ الحُسَینُ» فرزند ریحانه است و دو ریحانه من حسن و حسین اند. همچنین در حدیث دیگر فرمود: «انَّ ابْنىَّ هذَیْنِ رَیْحانَتاىَ مِنَ الدُّنیا» یعنى این دو پسر من، دو ریحانه من از دنیا هستند. (بخاری 2/188، ترمذی 13/193، اسد الغابة 2/19)

4- حسین شبیه‏ترین اهل بیت (ع) به پیغمبر (ص)
بخارى و ابن اثیر روایت كرده‏اند كه وقتى سر حسین (ع) را نزد عبیداللَّه بن زیاد آوردند سر مطهر را در طشتى قرار داد و با شمشیر یا چوب دستى خود بر آن چشم و بینى نازنین مى‏زد و از نیكویى و زیبایى آن حضرت سخن می گفت. در این هنگام انس گفت: (حسین) شبیه‏ترین ایشان (یعنى اهل بیت) به پیغمبر (ص) بود. (صحیح بخاری 2/188)

5- دوستى حسین (ع) بر همگان واجب است‏

از یعلى بن مره روایت كرده‏اند كه حسن و حسین (ع) به سوى پیغمبر (ص) آمدند در حالیكه از یكدیگر در تشرف بمحضر جدّ بزرگوار خود پیشى مى‏جستند، یكى از آنها قبل از دیگرى رسید پیغمبر اكرم (ص) دست به گردنش انداخت و او را به سینه خود چسبانید و بوسید، سپس آن یكی را بوسید و بعد فرمود: «انّى‏ احِبُّهُما فَاحِبُّوهُما» من ایندو را دوست مى‏دارم پس دوست بدارید ایندو را. ( ذخایر العقبی 123 )
همچنین ترمذى، و احمد روایت كرده‏اند: "انَّ رسُولَ اللَّه (ص) اخَذَ بِیَدِ حَسَنٍ وَ حُسَیْنٍ فَقَالَ: مَنْ احَبَّنى‏ وَ احَبَّ هذَیْنِ وَ اباهُما وَ امَّهُما كانَ مَعى‏ فى‏ دَرَجَتى‏ یَوْمَ الْقِیامَةِ " یعنى رسول خدا (ص) دست حسن و حسین (ع) را گرفت و فرمود: هر كس مرا دوست بدارد و این دو و پدر و مادرشان را دوست بدارد، روز قیامت با من در درجه من خواهد بود. (ترمذی 13/176، كنزل العمال 6/216، صواعق 185)

6. درجه والای امام حسین (ع)
ابن مردویه روایت كرده كه پیغمبر اكرم (ص) فرمود: «فِىْ الْجَنَّةِ دَرَجَةٌ تُدْعَى‏ الْوَسیلَةُ فَاذا سَأَلْتُمُ اللَّهَ فَسْأَلُوا لِىَ الْوَسیلَةَ قالُوْا: یا رَسُولَ اللَّهِ مَنْ یَسْكُنْ مَعَكَ فیها؟ قالَ: عَلِىٌّ وَ فاطِمَةُ وَالْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ.»
یعنى در بهشت درجه‏اى است كه وسیله خوانده مى‏شود، هرگاه از خدا سؤال كردید پس سؤال كنید براى من وسیله را گفتند: یا رسول اللَّه چه كسى با تو در آن درجه ساكن مى‏گردد؟ فرمود: على و فاطمه و حسن و حسین (ع) (كنزل العمال 6/217، اسد الغابه 5/523)

7. حسین (ع) با پیغمبر (ص) در یك مكان‏
احمد، طبرانى و ابن اثیر از على (ع) و حاكم در مستدرك از ابى سعید روایت كرده‏اند كه پیغمبر (ص) به فاطمه (س) فرمود: «یا فاطِمَةُ، انّى‏ وَ ایّاك، وَ هذا الرَّاقِدَ یَعْنى‏ عَلِیًّا وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسینَ یَوْمَ القِیامَةِ لَفِى مَكانٍ واحِدٍ.»
یعنى اى فاطمه من و تو و این كه خوابیده (یعنى على) و حسن و حسین روز قیامت در یك مكان مى‏باشیم. (كنزل العمال 6/216)

8. یارى حسین (ع) از واجبات است‏
انس بن الحارث بن نبیه از پدرش كه یكى از صحابه و از اهل صفه است روایت كرده كه گفت: شنیدم پیغمبر اكرم (ص) در حالى كه حسین (ع) در دامانش بود مى‏فرمود: «انَّ ابْنى‏ هذا یُقْتَلُ فى‏ ارْضٍ یُقالُ لَهَا الْعِراقُ فَمَنْ ادْرَ كَهُ فَلْیَنْصُرْهُ.»
یعنى به درستیكه این پسرم در زمینى كه به آن عراق گفته مى‏شود كشته مى‏شود؛ پس هر كس او را درك كند باید او را یارى كند.
و نیز سیوطى از بغوى و ابن السكن و باوردى و ابن منده و ابن عساكر از انس بن حارث روایت كرده است: «انَّ ابْنى‏ هذا یُقْتَلُ بِارْضٍ مِنَ الْعِراقِ یُقالُ لَها كَرْبَلا فَمَنْ شَهِدَ ذلكَ مِنْهُم فَلْیَنصُرْهُ.» به درستیكه این پسرم در زمینى از عراق كه به آن كربلا گفته مى‏شود كشته مى‏شود؛ پس هر كس شاهد بر آن باشد باید او را یارى كند. (كنزل العمال 6/223)

9. حضرت قائم آل محمد (عج) از فرزندان حسین (ع) است.
حذیفة از پیغمبر (ص) روایت كرده كه فرمود:
«لَوْلَمْ یَبْقَ مِنَ الدُّنْیا الّا یَوْمٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذلِكَ الْیَومَ حتّى‏ یَبْعَثَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِى‏ اسْمُهُ كَاسْمِى فَقالَ سَلْمانُ: مِنْ اىِّ وُلْدِكَ یا رَسُولَ اللَّه؟ قالَ: مِنْ وُلْدى‏ هذا وَ ضَرَبَ بِیَدِهِ عَلَى الْحُسَیْنِ.»
یعنى اگر باقى نماند از دنیا مگر یك روز خدا طولانى سازد این روز را تا بر انگیزد مردى از فرزندانم را كه همنام من است پس سلمان عرض كرد: از كدام فرزندان تو است یا رسول الله؟ فرمود: از این فرزندم و دستش را بر حسین زد. (ذخائر العقبی 136)
لازم به ذكر است كه آیت الله صافی گلپایگانی بیش از 180 روایت را در اینباره در كتاب گرانقدر خود «منتخب الاثر» جمع كرده است. ( منتخب الاثر، ب 8 ف 2)

10. حضرت قائم (عج) نهمین فرزند حسین (ع) است.

از سلمان روایت است كه گفت: نزد پیغمبر (ص) رفتم در حالى كه حسین بر زانوى او نشسته بود و حضرت به او روى مى‏كرد و دهانش را مى‏بوسید و مى‏فرمود: تو آقا پسر آقا و پدر آقایانى، تو امام پسر امام و پدر امامانى، تو حجت پسر حجت و پدر حجت‏هاى نه گانه‏اى كه از صلب تو هستند، نهمین ایشان قائم آنها است. ( مقتل خوارزمی 146، ینابیع المودة 445)

11. پیامبر (ص) حسین (ع) را دعا می كرد.
طبرانى از واثله روایت كرده كه پیامبر اكرم (ص) در حق على، فاطمه، حسن و حسین (ع) چنین دعا كرد: «الَلّهُمَّ انَّكَ جَعَلْتَ صَلَواتِكَ وَ رَحْمَتَكَ وَ مَغْفِرَتَكَ وِ رِضْوانَكَ عَلى‏ ابراهیمَ و آلِ إِبْراهیمَ اللَّهُمَّ انَّهُم مِنّىِ وَ انَا مِنْهُم فَاجْعَلْ صَلَواتِكَ وَ رَحْمَتَكَ وَ مَغْفِرَتَكَ وَ رِضْوانَكَ عَلَىَّ وَ عَلَیْهِم یَعنِى عَلِیّاً وَ فاطِمَةَ وَ حَسَناً وَ حُسَیناً»
یعنى خدایا صلوات، رحمت، مغفرت و خوشنودى‏ات را بر ابراهیم و آل ابراهیم قرار دادى خدایا ایشان یعنى على، فاطمه، حسن و حسین از من‏اند، و من از ایشان هستم؛ پس صلوات ، رحمت ، آمرزش و خشنودى‏ات را بر من و بر آنها قرار بده. (كنزل العمال 6/217)

12. حسین (ع) از اولین كسانی است كه وارد بهشت می شود
حاكم و ابن سعد روایت كرده‏اند كه پیغمبر (ص) به علی (ع) فرمود:
«انَّ اوَّلَ مَنْ یَدْخُلُ الْجَنَّةَ انَا وَ انْتَ وَ فاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قالَ عَلِىٌّ: فَمُحِبُّونا؟ قالَ: مِنْ وَرَائِكُمْ»
یعنى اول كسى كه داخل بهشت مى‏شود منم و تو و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام). على (ع) عرض كرد: پس دوستداران ما (چه می شود)؟ پیغمبر (ص) فرمود: از پشت سر شما وارد مى‏شوند. ( كنزل العمال 6/216، صواعق 151)
دسته بندی : حکایات و نکات انسان ساز ,
برچسب ها : محرم , عزاداری , امام حسین (ع) , ماه محرم 1392 , امام حسین (ع) را بیشتر بشناسیم ,



» دانلود فیلم ایرانی و جدید من کارگرم با لینک مستقیم ( پنجشنبه 28 فروردین 1393 )
» دانلود فیلم ایرانی و جدید به خاطر پونه با لینک مستقیم ( پنجشنبه 28 فروردین 1393 )
» دانلود فیلم ایرانی و جدید آخر خلاف با لینک مستقیم ( پنجشنبه 28 فروردین 1393 )
» دانلود تمامی آلبوم ها و آهنگ های محمد علیزاده ( پنجشنبه 28 فروردین 1393 )
» نوروز ( یکشنبه 25 اسفند 1392 )
» انتظار آینه ها ( یکشنبه 27 بهمن 1392 )
» با گران‌ترین گوشی دنیا آشنا شوید! ( جمعه 25 بهمن 1392 )
» علاج دردهایتان کف پای شماست! ( جمعه 25 بهمن 1392 )
» لاغرها بخوانند، چطور ۳ماهه ۱۰ کیلو اضافه کنیم؟ ( جمعه 25 بهمن 1392 )
» ۵ عامل اساسی در بروز سرطان ( جمعه 25 بهمن 1392 )
» بهترین روش برای جلوگیری از چیپس خوردن ( پنجشنبه 24 بهمن 1392 )
» دسترسی آفلاین به گوگل مپس ( پنجشنبه 24 بهمن 1392 )
» دوگوشی جدید از سونی رونمایی می شود ( پنجشنبه 24 بهمن 1392 )
» "لنوو" با خرید "موتورلا" ضرر می کند؟ ( پنجشنبه 24 بهمن 1392 )
» منسوخ شدن تلفن‌های رومیزی با ورود گوشی‌های هوشمند ( پنجشنبه 24 بهمن 1392 )
موضوعات

نظرسنجی

نظر تان راجب این وب چیه ؟



آمار بازدید


کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما


درود بازدیدکنندگان گرامی به فراز وب خوش آمدید .
با فراز وب بر فراز دنیای وب پرواز خواهید کرد ؛ ما شما را به وب گردی با طعمی متفاوت دعوت می کنیم ؛ امیدواریم که این وب برای شما مفید واقع شود ، نظرات شما برایمان پر ارزش است پس ما را محروم نکنید ؛ سوالی اگر داشتید می توانید بپرسید خدمات پاسخگویی متنوعی برایتان گنجانده شده است ؛ سپاس - اوقات خوشی داشته باشید

مدیر: علی نهیرات